Thursday, November 17

Kesihatan - 20 Tanda Badan Anda Bertoksik Tinggi


Hasil carian imej untuk badan bertoksik


1) Saya selalu merasa lemah, letih dan tidak bersemangat.

2) Saya mempunyai masalah untuk fokus dan menumpukan perhatian terhadap sesuatu.

3) Saya mudah mendapat selsema.

4) Saya kadangkala mengalami masalah nafas berbau.

5) Hidung saya selalu merasa tersumbat dan berkahak.

6) Saya mempunyai masalah bau badan yang kurang menyenangkan sekiranya tidak menggunakan deodorant.

7) Saya kerap merasa kembung, ‘angin’ atau penghadaman yang tidak baik terutamanya selepas makan.

8) Saya mempunyai lingkaran gelap dibawah mata atau ‘eye bag’.

9) Saya mudah mendapat alahan atau allergi, eczema, jerawat atau psoriasis.

10) Saya mempunyai masalah berat badan yang susah nak diturunkan.

11) Saya kadangkala tidak membuang air besar setiap hari.

12) Saya kerap sakit-sakit badan.

13) Saya selalu mengalami masalah bengkak atau sembab.

14) Nak bangun pagi pun rasa letih sangat, walhal cukup tidur.

15) Saya kuat selera makan. Craving makanan manis je.

16) Period saya pun kadang datang, kadang tak datang. Bercelaru. Rasa tak macam perempuan normal kadang-kadang.

17) Saya Kencing pun tak lawas. Kalu terbatuk tu kadang2 terkencing sekali.

18) Kepala saya pun asyik sakit je. Migrain. Kerja banyak. Stress.

19) Kulit saya pun dah nampak kusam. Kedut-kedut halus dah mula ada.

20) Saya susah nak tidur malam/insomnia.

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi singgah dan tinggalkan komen di blog Fizah. InsyaAllah kunjung balas akan menyusul dari Fizah :)