Tuesday, September 19

Testimoni : ESP Membantu Naikkan HB Ibu Hamil


" ESP berikan 2 kesan yang hebat dalam hidup saya dengan izin Allah. Produk Shaklee pertama yang saya beli untuk diri saya sendiri.
KESAN 1
[Saya terselamat dari kene transfer darah selepas tumpah darah pph selepas bersalin kerana HB saya yang sangat cantik sebelum melahirkan]
Saya tak mampu nak telan Vitalea, obimin atau pil iron yang lain untuk naikkan HB saya. Akhirnya saya hanya consume ESP saja pada 2 bulan terakhir sebelum melahirkan untuk suplemen tambahan sewaktu hamil.
Sangat mengejutkan doktor kerana walaupun saya hamil anak ke 5 tapi sebelum bersalin HB saya sangat cantik, 13-14. Selepas pph HB saya masih bertahan 10+ dan saya terselamat dari kene transfer darah yang saya sangat takuti risikonya.
Alhamdulillah.. Anak ke 5 ni saya  tak kene jahit pun lepas bersalin. Sebab tu doktor pun tak perasan saya tumpah darah sebab lepas bersalin terus doktor suruh turunkan kaki dan rehat lepas uri dikeluarkan.
Sejak kejadian tumpah darah tu baru saya kaji apa yg terkandung dalam ESP. Rupa-rupanya ESP ada asid amino yg diperlukan untuk pembentukan hemoglobin darah. Patutlah HB saya pun naik walaupun saya tak ambil pil iron. SUATU PENEMUAN AJAIB BAGI SAYA.

KESAN 2 dan BONUS:
[Susu banyak, berat turun 20kg lepas bersalin]
Sejak saya dapat kesan 1, saya nekad teruskan consume ESP selepas bersalin untuk menyusu pula. Saya ambil ESP dan ALFALFA saja secara konsisten untuk menyusu eksklusif 6 bulan. Susu saya memang sangat cukup dan saya berjaya menyusu penuh lebih 2 tahun anak kelima ni, Ahamdulillah.
Yang lebih mengujakan, saya dapat mengawal selera makan lebih baik selepas bersalin dengan ESP. Bab kulit pun banyak yang improve. Garu tangan dah takde kesan white scratch.
Akhirnya setelah 6-7 bulan consume Alfalfa dan ESP dan full breastfeed, dari berat 68kg masa mula2 selepas bersalin, "secara tak sengaja" berat saya turun sehingga 48kg. 20kg berjaya turun dengan konsisten ESP, Alfalfa dan menyusu badan penuh saja. Dan Alhamdulillah masih lagi dapat mantain 48kg sekarang walaupun dah hampir 2 tahun sejak saya turun berat. Masa anak dara dulu berat 52kg juga. Inilah bonus yg saya dapat akhirnya.
Memang sayang sangat nak tinggal ESP. Apa lagi kalau dah berikan banyak kesan hebat ni dalam hidup saya dengan izin Allah. InsyaaAllah saya akan consume ESP selagi diizinkan Allah.

~ Puan Siti Raihana Ismail ~

Terima kasih kerana anda sudi membaca :)

Hubungi kami:
019 659 1541 (Fizah)

Page FB : Kedai Vitamin Kuantan

Your Certified Shaklee Product Consultant
COD Balok, Kuantan
Pengeposan ke seluruh Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi singgah dan tinggalkan komen di blog Fizah. InsyaAllah kunjung balas akan menyusul dari Fizah :)